Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
1. Zasady ogólne.
- Główną zasadą o której każdy musi pamiętać i ją znać to "maksimum treści - minimum czasu". Oznacza to, że nie blokujemy radia zwrotami typu 'eeee', 'yyyy' etc. Ma być krótko, zwięźle i na temat.
- Korespondencje w wozie gaśniczym prowadzi tylko i wyłącznie dowódca zastępu!
2. Co zgłaszamy?
- Wyjazd z remizy.
- Utrudnienia podczas dojazdu (o ile występują np. problem ze znalezieniem, korek itp.)
- Dojazd na miejsce zdarzenia.
- Rozpoznanie (podajemy powierzchnię lub wymiary,czy są osoby poszkodowane, jaki to obiekt, czy są substancje niebezpieczne, czy potrzebujemy wsparcia, jak tak to jakiego itp.)
- Ewentualne informacje podczas akcji.
- Zakończenie działań.
- Odjazd do z remizy (czasami zakończenie jest równoznaczne z odjazdem dlatego też nie trzeba zgłaszać obu).
- Powrót do remizy.
3.Przed każdym rozpoczęciem konwersacji trzeba najpierw wywołać tego z kim chcemy się porozumieć.
Czyli będąc zastępem 1 jeśli chcemy wywołać dyspozytora użyjemy zwrotu:
'998 zgłoś się dla Zastępu 1.
Dopiero jeśli otrzymamy odpowiedź typu:
'Zgłaszam się.'
Możecie powiedzieć to co chcecie, czyli np. wyjazd z remizy do pożaru:
'Zgłaszam wyjazd do pożaru łąki w Fort Carson.'
Wtedy zawsze druga strona musi potwierdzić czy usłyszała.
'Przyjąłem.'
Dozwolone są takie zwroty jak:
Absolutnie nie jest dozwolony zwrot:
4. Zasady korespondencji na poziomie frakcja - frakcja.
Korespondencje pomiędzy dowódcami frakcji lub dyspozytorami odbywają się tylko na czacie służbowym(u).
Zasady korespondencji między frakcjami nie odbiegają w procedurach od porozumiewania się wewnętrznego. Należy pamiętać, że aby wywołać policję należy użyć któregoś ze zwrotów takich jak:
- SAMC-gdy potrzebujemy służby ratunkowe.
- SAPD
Offline
Strony: 1